معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: دفاتر سینمای جوان دز استان‌های مختلف که امکانات ندارند، تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

محمد خزاعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه توجه به محتوای فیلم یکی از رویکردهای جدی و مهم دولت سیزدهم است، افزود: وقتی سازمان سینمایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی صادر می کند، این مجوز علامت استاندارد است و خانواده ها با خیال راحت می توانند به تماشای فیلم بپردازند.

وی ادامه داد: شاید برخی افراد ۱۰ سال قبل مقداری با هراس و انکار به تماشای فیلم می پرداختند و محتواها مطلوب خانواده ها نبود که این نقیصه رفع شده است.

 امروز تیم متخصص، متبحر و انقلابی در شورای پروانه ساخت و نمایش آغاز به کار کرده اند و این امر باعث شده در این زمینه به بلوغ برسیم.

رییس سازمان سینمایی کشور اظهار کرد: شاید ما فیلمی نداشتیم که خانواده های مذهبی و برخی دیگر از خانواده ها هر دو به تماشای آن پرداخته و اعتقاد داشته باشند ولی الان چنین فیلم هایی ساخته شده اند.

خزاعی گفت: در حال حاضر سه کار در موضوع محرّم، ۲ کار با موضوع عاشورا، یک کار در خصوص اربعین و 6 کار در حوزه انقلاب در مورد شهیدان احمد کاظمی، صیاد شیرازی، زین الدین و سه شهید دیگر ساخته می شود.

حفظ کانون خانواده، توجه به مسائل محرم و نامحرم، جلوگیری از تخریب کانون خانواده و رعایت مسائل شرعی از جمله رویکردهای سازمان سینمایی در این برهه است.

ایرنا