دسترسی سینماها به فضای ابری برای نمایش فیلم، بیشترین کمک را در حق سینماها به ویژه سینماهای شهرستان‌ها می‌کند و به نفع تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و سینماداران و در نهایت مخاطب است.

محمدرضا صابری سخنگو و دبیر انجمن سینماداران درباره اقدام سینماشهر مبنی بر راه‌اندازی فصای ابری برای اکران فیلم‌ها گفت: ما باید هر روز به سمت توسعه برویم و به‌روز شویم. این از هر حیث به نفع تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سینماداران و در نهایت مخاطب است. پیش از این سینماداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند، این اقدام سینماشهر بیشترین کمک را در حق سینماها به ویژه سینماهای شهرستان‌ها کردند و کار پخش فیلم به شدت آسان می‌شود.

با این اقدام در اکران همزمان نه سینمادار و نه پخش‌کننده دغدغه ندارند و تهیه‌کنندگان اطمینان خاطر دارند که فیلمشان در اسرع وقت نمایش داده می‌شود. در این سیستم مشکلات جابجایی‌ها و دغدغه دیر رسیدن فیلم با چند روز تاخیر از بین رفت و به شدت به نفع پخش‌کننده فیلم شد.

برگزاری اولین همایش سینماداران سراسر کشور

طبق سیاست‌های جدید سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی که توسط سینماشهر در حال اجرا است. به علاوه هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر کار شاخصی انجام داد و این همایش را برای اولین بار بعد از انقلاب برگزار کرد.

اقدامات ویژه موسسه سینماشهر

سخنگوی انجمن سینماداران درباره اطلس سینمای ایران و تاثیر آن در توسعه سینماهای کشور گفت: اطلس سینمای ایران اتفاق ویژه و بسیار خوبی است؛ با راه‌اندازی اطلس سینمای ایران در سایت موسسه سینماشهر، اطلاعات جامع و به‌روز شده سینماهای کشور قابل دسترسی است. با این کار هم شأن سینماها و هم احترام به مخاطب بالا می‌رود. سینمادارها از امکانات سینماهای دیگر مطلع می‌شوند؛ از طرفی خود سینمادارها و پخش‌کنندگان نیز باید اطلاعات به‌روز سینماها را داشته باشند تا بدانند کدام سینما چه سیستم نمایشی و چه دستگاه‌هایی دارد.

سینماکارت و کمک آن به افزایش مخاطبان سینما نکته دیگری بود که صابری درباره آن گفت: سینماکارت پیش از این برای اولین بار توسط موسسه سینماشهر و سازمان سینمایی در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت و طیف جدیدی به مخاطبان سینما اضافه شد. این طرح توسط سینماشهر در حال توسعه است و قرار است ارگان‌ها و سازمان‌ها را نیز پوشش دهد.

یکی دیگر از اقدامات بسیار ویژه‌ای که موسسه سینماشهر انجام می‌دهد، طرح تبلیغات پیش از اکران است که به سینماهای ضعیف‌تر در فروش کمک می‌کند. اولین بار است که همه سینماهای کشور که عضو انجمن سینماداران هستند از این تبلیغات بهره می‌برند.

همچنین قراردادی بین انجمن سینماداران و سینماشهر منعقد شده که همه سینماها مشمول این تبلیغات می‌شوند و از آن بهره می‌برند. اتفاق بهتری که این طرح رقم می‌زند، مسئله رقابت میان سینماهاست که این از لحاظ اقتصادی می‌تواند به سینماها کمک کند.

بیشتر بخوانید: تقویت سینما به عنوان یکی از کانون های اجتماعی مهم در کشور

ایرنا