کوروش زارعی دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در احکامی جداگانه ایوب آقاخانی، علی استادی و سیروس همتی را به عنوان هیئت داوران و مهدی لزیری را به عنوان رئیس هیئت داوران شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:
نظر به تخصص، دانش و تجربیات ارزشمند شما در عرصه هنرهای نمایشی و با توجه به برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، بدینوسیله جنابعالی را به عنوان عضو هیئت داوران نمایش های صحنه ای جشنواره مذکور منصوب می نمایم. امید است در این مسئولیت خطیر منشأ خیر باشید و بر قوام تئاتر، این فاخر هنر انسانی بیفزایید.

لازم به ذکر است شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی از 1 الی 5 خردادماه به میزبانی آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

هیأت داوران:

استاد مهدی لزیری متولد 1327 تبریز است. فعالیت تئاتر و نمایش را از سال 1345 هجری شمسی آغاز کرد و همزمان، در دبیرستان ‌های تبریز به تدریس پرداخت. استاد لزیری نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد. او در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال 98، به خاطر «یک عمر فعالیت هنری» مورد تجلیل قرار گرفت و در مراسم بزرگداشتی که برای او و چند چهره دیگر در تهران تدارک دیده شده بود، شرکت کرد.

ایوب آقاخانی نمایشنامه‌‌نویس، کارگردان تئاتر و بازیگر ایرانی است. او تابه‌حال نمایشنامه‌های بسیاری مانند «اروند خون» و «زنانی که به بزها خیره شده‌اند» را منتشر کرده و تئاترهای بسیاری را به روی صحنه برده است. ایوب آقاخانی در مقام گوینده‌ی کتاب صوتی نیز فعالیت می‌کند.او علاوه‌ بر بازیگر به‌عنوان نویسنده و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر ایوب آقاخانی در حرفه‌ی نویسنده، فیلم تکه های سنگین سرب است. مهم‌ترین اثر ایوب آقاخانی در حرفه‌ی کارگردان، فیلم تکه های سنگین سرب است.

علیرضا استادی بازیگر ایرانی متولد ۱۳۵۲ در شهر ری است که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را در زمینه بازیگری آغاز کرد. وی در بسیاری از فیلم و سریال‌های تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است که می‌توان به هفت و نیم، زیر نظر، نارگیل، لاتاری، گینس، چند متر مکعب عشق، انزوا، بدون تاریخ بدون امضاء، ملبورن، سال‌های دور از خانه، چراغ های ناتمام، شکستن همزمان بیست استخوان، سال دوم دانشکده من، زیر نظر و نسل سوخته اشاره کرد. استادی که تجربه بازیگری در تئاتر را نیز در کارنامه دارد، با ایفای نقش راننده کامیون در فیلم سینمایی «بی خود و بی جهت» به شهرت رسید و به چهره‌ای شناخته شده مبدل شد.

سیروس همتی متولد سال ۱۳۵۱ در شهر تهران است. تحصیلات او کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم و اکنون هم بعنوان معلم ریاضی مشغول به کار است. تخصص او طراحی صحنه ،نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد. او سال‌ها پیش در «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا و «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند، نقش کوچکی ایفا کرد و تجربه بازی در چند تله‌فیلم و فیلم سینمایی را داشت.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از سری برنامه‌های بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام به عنوان یکی از بسترهای زلال و جاری آفرینش‌های فرهنگی و هنری با اهداف زیر برگزار شده است:

  • ترویج اندیشه امامت و تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، سیره و معارف امام رضا علیه‌السلام و فرهنگ رضوی در سطح جامعه از طریق گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای
  • شناسایی، معرفی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با آن حضرت
  • استفاده از قالب تاثیرگذار تئاتر در راستای ترویج معارف دینی و رضوی برای عموم مخاطبان
  • حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر دینی کشور