رئیس سازمان صدا و سیما گفت:  برخوردمان با عوامل، افراد و چهره‌‌های هنری‌ که هنجار‌شکنی کردند، جامعه را تحریک کردند و در اتفاقات تلخ شریک شدند، باید به نسبت چهره‌هایی که همراهی نکردند یا همراهی مؤثری نداشتند و موضع خود را اصلاح کردند، متفاوت باشد؛ بنابراین امکان بازگشت برخی از برنامه‌ها با این رویکرد وجود دارد.

رئیس صدا و سیما در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور برخی چهره ها در رسانه ملی گفت: پیش‌تر، درباره اصول کلی همکاری و تعامل با چهره‌ها گفته‌ام، اضافه می‌کنم در بسیاری از موارد رسانه ملی به قطع ارتباط با برخی مجریان و افراد متهم شد که مصداق بی‌تقوایی است. در اکثر قریب به اتفاق، این مجریان بودند که تمایلی به ادامه همکاری نداشتند.

اتهام به صدا و سیما درباره اینکه یکی‌یکی ارتباط خود را با افراد قطع می‌کند، غلط است. خود چهره‌ها و مجریان محترم می‌دانند که پیش از اتفاقات دردناک پاییز سال 1401، خودشان اعلام کردند، هرچه داشتیم در فصل‌های برنامه ارائه کردیم و حرف جدیدی برای گفتن نداریم؛ اصرار بر این بود فصل جدید تهیه شود اما تهیه‌کننده محترم گفت «هرچی داشتم عرضه کردم و به ‌اصطلاح افتادم به از جیب خوردن و چیزی برای ارائه ندارم» حداقل برای دو تهیه‌‌کننده سرشناس این رویکرد وجود داشت که شاید از شنیدن نام یکی از آن‌ها تعجب کنید.

فرهیختگان