مسابقه «بگو بخند» با معرفی استعدادهای برتر در حوزه کمدی و به کارگیری نفرات منتخب در برنامه‌های آینده تلویزیون است. «بگو بخند» رویکرد جدی‌تری دارد. تا به حال مسابقه «خنداننده‌شو»، بخشی از «عصر جدید» و همچنین مسابقه «زمانی برای خندیدن» مشابه «بگوبخند»، میزبان افراد بااستعداد در زمینه استندآپ بوده‌اند، اما امتیاز برنامه جدید شبکه‌ نسیم این است که محدود به استندآپ نیست و در هر قسمت  شاهد اجرای نمایش و شعرخوانی هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «بگو بخند» برنامه‌ای برای پرورش استعدادهای آینده تلوزیون در حوزه طنز است.

اتفاق تازه ­ای که در «بگو بخند» رقم خورده این است که دست اندرکاران این برنامه طنازی را محدود به قشر خاصی نکرده و هنرمندان در سنین مختلف و اقشار گوناگون حتی کمدین­ های دارای معلولیت نیز در این برنامه حضور دارند تا با شناسایی استعدادها چهره‌های جدیدی در عرصه کمدی معرفی شوند.

«بگو بخند» همچنین فرصتی ایجاد کرده تا هنرمندانی که بیش از20 سال در عرصه تئاتر کمدی فعالیت می‌کنند از قاب تلویزیون هم دیده شوند، این در حالی است که بیش از نیمی از گروه‌های شرکت کننده در این برنامه از شهرستان‌ها هستند.

این برنامه به کارگردانی شهاب عباسی و اجرای عبدالله روا و با حضور بیژن بنفشه‌خواه، نعیمه نظام ‌دوست، هومن برق نورد و شهرام شکیبا به عنوان داورانی که در عرصه موسیقی، تئاتر، استنداپ و شعر فعالیت می­کنند، هر هفته سه شنبه تا جمعه ساعت20 شب رو به آنتن شبکه نسیم می­رود. تاکنون بیش از 1000 اثر به این برنامه ارسال شده که از میان آن‌ها 80 اثر انتخاب شده  است.