سال گذشته جشنواره پانتومیم زنجان در اولین دوره برگزاری در سطح ملی برگزار شد و با توجه به تجربه موفقی که به دست آمد امسال این رویداد هنری در سطح بین المللی برگزار می‌شود.

ابراهیم قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری این جشنواره در زنجان، گفت: امسال هماهنگی های متعددی با راهبری استاندار زنجان برای برگزاری این رویداد مهم هنری در استان انجام شده است.

تاکنون حضور گروه هایی از کشورهای پاکستان، تونس، ژاپن و ایتالیا در این جشنواره قطعی شده است.

برگزاری جشنواره پانتومیم در زنجان حاصل تلاش ها و پیگیری های ۱۰ ساله ای است که میتوان گفت این جشنواره از تخصصیترین جشنواره های کشور است.

پانتومیم زبان بین المللی هنرهای نمایشی است و از بهترین روش ها برای انتقال مفاهیم و پیام ها برای همه آحاد جامعه محسوب می شود.

دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم به راه اندازی خانه پانتومیم ایران در زنجان اشاره کرد و گفت: با تأسیس این خانه در زنجان، ما در خانه بین المللی پانتومیم نیز صاحب کرسی شدیم.

در این جشنواره از ۲۸ کشور، گروه های متقاضی شرکت در جشنواره وجود داشت اما به واسطه محدودیت ها در اسکان، پنج اثر برای حضور در جشنواره پذیرفته شد.

هیأت انتخاب آثار دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، ۱۸ اثر را برای حضور در سه بخش اصلی این رویداد معرفی کرد. این هیأت متشکل از علیرضا ناصحی، حمید عزتی‌ کُلی و حمیدرضا رستم‌خانی از بین ۴۶ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد از سراسر کشور، ۱۸ اثر را با تأیید نهایی دبیر جشنواره جهت حضور در بخش‌های مختلف این رویداد معرفی کرد.

دومین جشنواره پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور، خانه پانتومیم، انجمن هنرهای نمایشی ایران و همراهی نهادهای استان، ۱۷ تا ۲۰ مهر امسال در زنجان برگزار می‌شود.

ایرنا