نمایش «تنهایی وَ تن‌هایی وَطن‌هایی» به نویسندگی سجاد افشاریان و کارگردانی کیومرث مرادی در تماشاخانه‌ ایرانشهر به صحنه می‌رود.

به گزارش فیلمشناخت به نقل از روابط عمومی تماشاخانه‌ ایرانشهر، نمایش «تنهایی وَ تن‌هایی وَطن‌هایی» که برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» نوشته‌ ماتئی ویسنیک است؛ به نویسندگی سجاد افشاریان، کارگردانی کیومرث مرادی و با بازی سجاد افشاریان، آتنا اسدی، پرهام خاکزاد از یکشنبه (۹ مهر) ساعت ۱۸ اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز می‌کند.

کیومرث مرادی در سال ۹۸ اجرای مرغ دریایی من را به روی صحنه سالن سمندریان برده بود که اجرای موفقی از کار درآمد و جزو نمایش های پرفروش آن سال شد. سجاد افشاریان هم با اجرای بک تو بلک پرفروش ترین تئاتر ده سال اخیر بود که چیزی بالغ بر ده میلیارد گردش مالی برای دو سالن پردیس تئاتر شهرزاد و بعد هم تئاترشهر به جای گذاشت.

افشاریان چندی پیش دور آخر اجراهای خود را در تئاتر شهر تمام کرد و حالا همکاری او با کیومرث مرادی که خود از کارگردانان پرفروش است، احتمالا رونقی به تئاتر در فصل پاییز خواهد داد. اما باید دید این رونق کاذب خواهد بود یا واقعی. یعنی مخاطبانی که برای دیدن این اجرا می‌روند، آیا به مخاطبان تئاتری اضافه خواهند شد یا نه. در میان نسل جدید مخاطبان فرهنگی، سجاد افشاریان به عنوان شومن (showman) توانست جایگاهی پیدا کند و با اجرای تک نفره و بدون دکورش در بک تو بلک، توانست نسل جدید مخاطبان را به خود جذب کند. ژست غمگین و زخم خورده همیشه طرفدار ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر کیومرث مرادی را به عنوان کارگردانی صاحب سبک و جدی در تئاتر می‌شناسیم که تمایلی برای باج دادن به مخاطب ندارد.

تئاتر حرفه‌ای کیومرث مرادی یا وجهه سجاد افشاریان

اجرا هنوز شروع نشده و کسی چیزی از آن ندیده است و اگر بخواهیم اسم اجرا را که نویسندگی افشاریان در آن مشهود است، کنار بگذاریم، شاید مرادی خواسته باشد با استفاده از سجاد افشاریان پای مخاطبان غیر حرفه‌ای او را به تئاتر حرفه‌ای باز کند. هر همکاری‌ای بین دو چهره مشهور، همکاری مساوی ای نخواهد بود و اغلب یکی از طرفین به سمت دیگری تمایل پیدا می‌کند. همین موضوع احتمالا مخاطبان جدی تئاتر را وسوسه خواهد کرد که به دیدن این نمایش بنشینند تا ببینند کدامشان بر دیگری غالب شده است؛ تئاتر حرفه‌ای کیومرث مرادی یا وجهه سجاد افشاریان.

به گزارش خبرنگار تئاتر صبا، این اجرا در سالن سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت و پیش فروش بلیت های آن آغاز شده است. در نهایت این اجرا اتفاق مثبتی برای جامعه تئاتر خواهد بود. پس از اتفاقات سال گذشته محیط تئاتر کم جان شد. با چنین نمایشی که همراهی دو طیف از تئاتری‌هاست، شاید پای مخاطبان جدی دوباره به سالن‌ها باز شود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از سجاد ‌افشاریان طراح صحنه، مسعود ‌رنجبر ‌شیرازی طراح نور، ندا ‌نصر طراح لباس، محمدحسین ‌غفاری و شایان ‌صفوی آهنگساز و طراح صدا، پرهام ‌خاکزاد و مجید بهجت دستیار کارگردان، محمد ‌رحمانیان‌ثابت مدیر صحنه، امیر ‌صداقتی طراح گرافیک، مهرنوش لک عکاس، فرهاد ‌توکلی و امیرحسین ‌میرزائی آنونس، امیر ‌قالیچی(تئاتربازها) روابط عمومی، آریان امیرخان (فیلم نیوز) تبلیغات مجازی.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تماشاخانه‌ ایرانشهر یا سامانه تیوال مراجعه کنند.