همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، جشنواره فیلم‌های داستانی کوتاه از شنبه ( اول مهر) روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

به گزارش فیلمشناخت به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، جشنواره فیلم‌های داستانی کوتاه مانند «سر به راه»، «قاب عکس»، «جای خالی»، «نامه‌های آبی»، «رسید»، «دایو»، «پوتین قرمزها»، «شهیدانه زیستن» و «بی‌سیم» که با موضوع دفاع مقدس تولید شده‌اند، در جدول پخش سریال شبانگاهی این شبکه قرار گرفته و هر شب ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه پخش خواهد شد.

«سر به راه» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه‌کنندگی حسین شیرعلی؛ روایتی از ایثار و فداکاری پزشکان در زمان هشت سال دفاع مقدس است.

«قاب عکس» به کارگردانی فاطمه اصغری علایی و تهیه‌کنندگی محمدرسول رستمی؛ روایت مادرانی است که سهم آن ها  از فرزندانشان تنها یک قاب عکس روی  دیوار می باشد  که سال هاست همدم تنهایی شان شده است.

 «جای خالی» به کارگردانی نسیم اسدپور؛داستان نوجوانی است که با اشتیاق برای روز مادر، با پول توجیبی اش کادویی برای مادرش خریده اتفاقی به مادر شهیدی برخورد می کند و هدیه اش را به او تقدیم می نماید.

 «نامه‌های آبی» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی محمد قانع فرد؛ درباره نوجوان نامه رسانی است كه برای كسب خبر از یك رزمنده خود را به جبهه می رساند و سی سال بعد آن رزمنده نحوه شهادت آن نامه رسان را برای خانواده اش تعریف می كند.

 «رسید» به کارگردانی سیدهادی آقاجانی؛ این فیلم نیت و نگرش خانواده های شهدا را به تصویر کشیده است و توانسته تلنگری باشد برای زندگی امروز که در روزمرگی خود بعضی مسائل را به فراموشی سپرده می شود و یا برخی برای ایثار و فداکاری خانواده های شهدا به دنبال قیاس ریالی می گردند.

 «دایو» به کارگردانی حسین دارابی؛ این فیلم روایتگر نحوه اسارت یکی از شهدای غواص است که در محاصره ای از نیروهای عراقی پس از اتفاقات تلخ و عجیب به شهادت می رسد.

 «پوتین قرمزها» به کارگردانی فاطمه بهبودی؛ خاطرات مرتضی بشیری بازجو و مدیرمسئول جنگ روانی قرارگاه خاتم‌الانبیا، نوشته فاطمه بهبودی (-۱۳۵۷) است.

 فیلم داستانی «شهیدانه زیستن» به کارگردانی امیرحسین نوروزی و تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور و امیرحسین نوروزی؛ برشی از زندگی شهید «غلامرضا نوروزی‌نژاد» است.

 «بی‌سیم» به کارگردانی سامان صلحی و مجید کلانتر؛ داستانی ساده از لحظات تنهایی یک رزمنده است.

 از جمله فیلم های کوتاه داستانی هستند که از زوایای مختلف به موضوع دفاع مقدس پرداخته‌اند و در جشنواره فیلم های داستانی کوتاه دفاع مقدس از شنبه، اول مهر هر شب ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه از این شبکه پخش می شوند.