فیلم «عامه‌پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی درحالی از چهارشنبه 17 آبان روی پرده سینماها رفته که تصویر هیچ‌یک از بازیگران آن روی پرده سردر سینماها نیست و نام فیلم به همراه اسامی روی صفحه‌ای سفید چاپ شده است.

فیلم «عامه‌پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی با بازی فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری ساخته شده و محور اصلی داستان، زنی تنها و بی‌اعتمادبنفس به نام فهیمه است که معتمدآریا نقش آن را ایفا می‌کند. طبیعتا در پوستر فیلم یا باید تمرکز روی تصویر معتمدآریا باشد یا هرسه بازیگر اصلی اما نکته قابل توجه اینجاست که از سه بازیگر، دو نفرشان ممنوع‌التصویر هستند.

درواقع وزارت ارشاد به فیلم «عامه‌پسند» پروانه نمایش داده اما آنها را از قرار دادن تصویر بازیگران زن اصلی در کلیه اقلام تبلیغاتی منع کرده است. به این ترتیب این صفحه سفید، یک جور اعتراض عوامل فیلم به محدودیت‌هایی است که برای تبلیغات آن ایجاد شده است.

سهیل بیرقی، کارگردان فیلم در صفحه اینستاگرامش درباره این پوستر نوشته: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار هرگونه تصویر از فاطمه معتمدآریا و باران کوثری را به هر شکلی در پوستر، آنونس، تیزر و کلیه اقلام تبلیغاتی ممنوع کرده. حتی حقه‌های گرافیکی که با صورت بازیگران بازی می‌کرد هم مقبول نیفتاد! از این‌رو ما گروه عامه‌پسند سرمان را بالا نگه می‌داریم و با افتخار اعلام می‌کنیم به احترام سیمین (فاطمه) و باران، تصویر بازیگر مرد (هوتن) را هم از پوستر و کلیه اقلام تبلیغات محیطی حذف می‌کنیم.»

با توجه به مطلب منتشر شده توسط کارگردان، «عامه‌پسند» علاوه بر پوستر، تیزری هم نمی‌تواند داشته باشد و عملا به هیچ شکلی امکان تبلیغات نخواهد داشت.

بیرقی در استوری دیگری که در صفحه‌اش منتشر کرده به مخاطبان نوید داده که فیلم بدون سانسور اکران شده و درباره تلاشی که برای جلوگیری از حذفیات فیلم انجام داده به شوخی نوشته: «تا شدم، تا شد.»

او در ادامه این توضیح را هم آورده که مسائل پیش آمده، مربوط به بیرون فیلم (پوستر) است و درون فیلم سالم است.

«عامه‌پسند»سومین فیلم سهیل بیرقی بعد از «من» و «عرق سرد» است؛ فیلمی که سال 1398 ساخته شده و در جشنواره فجر سی‌وهشتم به نمایش درآمد. این فیلم از امروز روی پرده سینماهاست.

فیلم نیوز