از همان ابتدا که عکسی از دفتر یادداشت با بازی رضا عطاران توسط عوامل سریال منتشر شد قابل پیش بینی بود که این پروژه به هنگام پخش با چالش هایی مواجه خواهد شد.

با اطلاعیه ای که ساترا منتشر کرده به نظر می رسد که این اتفاق به نوعی رخ داده و سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر، فراگیر سازندگان «دفتریادداشت» را در مواردی وادار به انجام اصلاحات کرده اند

این سریال به کارگردانی کیارش اسدی زاده در حال ساخت است و اولین تصاویر از بازی رضا عطاران در کنار حسن معجونی در حالی منتشر شد که واکنش هایی نسبت به آن مطرح بود.

سعید مقیسه رئيس ساترا درباره مجوز پخش سریال «دفتر یادداشت» با عنوان اینکه سازندگان این فیلم قول دادند که کار را اصلاح کنند گفت: این سریال جزو مواردی بود که در طرح اولیه مشکلاتی داشت و بنا شد اصلاحات را اعمال کنند تا مجوز سریال را دریافت کنند.

رئیس ساترا درباره تیزرها و تبلیغات برخی سریال ها و حواشی آن ها که مجوز باید دریافت کنند یا خیر عنوان کرد: اخیراً درباره چند سریال شاهد بودیم تیزری پخش شد که محتوای آن متفاوت از محتوای سریال دارای مجوز بود از سوی دیگر عده ای همان تیزر را مستمسک قرار می دهند که فلان اتفاق در شبکه خانگی افتاده است، اما در سریال که نگاه می کنید اصلاً آن صحنه وجود ندارد.

حالا با اعلام ساترا مبنی بر لزوم اصلاح سریال و با توجه به قرار گرفتن در مناسبت محرم به نظر می رسد سازندگان «دفتر یادداشت» باید اصلاحات مورد نظر را انجام دهند تا همزمان با پخش با توقیف سریال مواجه نشوند.