سریال نمایش خانگی «سووشون»، اقتباسی از رمان پر آوازه‌ی سیمین دانشور نویسنده شهیر ایران، در جدول پخش نمایش خانگی قرار گرفت.

سووشون به کارگردانی نرگس آبیار از سریال‌هایی است که جایگاه ویژه‌ای را در تولیدات پلتفرم‌ها از آن خود خواهد کرد. تهیه‌کننده‌ی این سریال همچون سایر آثار نرگس آبیار محمدحسین قاسمی است.

پلتفرم نماوا که سریال‌های پرمخاطبی همچون «قورباغه» و «خاتون» را تولید کرده، با سرمایه‌گذاری صددرصدی سووشون را در جدول پخش خود قرار داده است.

تاریخ پخش این سریال که بیش از یک‌سال از شروع فیلمبرداری‌اش می‌گذرد، به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجموعه تلویزیونی سووشون بیانگر نقش مردم شیراز در مقابله با استعمار است.

سووشون اثری از سیمین دانشور در زمره برترین و پُرشمارگان‌ترین رمان‌های فارسی است و به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است.

نرگس آبیار این سریال را در شیراز بر اساس رمان سووشون فیلمبرداری می کند.

هرچند مشکلات اقتصادی ناشی از تورم باعث بروز سختی های متعدد در ساخت این اثر شده اما پروژه «سووشون» به طور کامل با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با همت، تلاش و ممارست شبانه روزی عوامل سازنده آن در حال تولید می باشد. این سریال در حال حاضر در شیراز در حال ساخت می باشد.

خلاصه داستان سووشون

داستان یک خانواده از طبقه متوسط را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌ کند، در حالی که زندگی روزمره به‌ خاطر حضور اشغال‌گران، روز به‌ روز سخت تر می‌ شود. داستان در مقابل دیدگان زری اتفاق می‌ افتد که یک زن متاهل و خوشبخت است و سعی دارد از خانواده‌اش محافظت کند. زری و یوسف در یک مهمانی از سوی حاکم شرکت می‌کنند. حاکم که خود مهره‌ای وابسته است از طریق فروش آذوقه‌ای که متعلق به مردم است به ارتش بیگانه، موجبات قحطی بیشتر می‌ شود. یوسف خان فردی روشنفکر و با غیرت است. او حاضر به فروش آذوقه‌ مردم به بیگانگان نیست و می‌ خواهد از مردم پشتیبانی کند. اما زری، همچون همه زنان سووشون، حتی چهره‌های منفی چون عزت‌الدوله، که هریک به نوعی وجوه گوناگون ستمدیدگی، بی‌پناهی، ناکامی، فداکاری و تحمل زن ایرانی را به نمایش می‌گذارند، مسالمت‌جویانه، می‌کوشد او را آرام کند.