مجموعه مستند «تارکد» در قسمت دوم خود به سراغ بررسی پرونده سینما رکس رفته است. در این قسمت ضمن بازخوانی زمینه‌ها و نحوه رقم خوردن فاجعه سینما رکس آبادان، روند رسیدگی به پرونده، سرگذشت متهمان فاجعه و اسنادی که سال های بعد از برگزاری دادگاه به دست آمد و از رازهایی در رابطه با این پرونده پرده برداری کرد را مورد بررسی قرار می دهد.

به گفته نیکنام کارگردان این مستند، مجموعه مستند10 قسمتی «تارکد» درشبکه مستند و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده و مروری بر پرونده‌های مهم تاریخ انقلاب که جنبه‌های امنیتی دارد، خواهد داشت. موضوعاتی مثل  کودتای آیت الله شریعتمداری، پرونده عباس امیرانتظام، فرار بنی صدر، حج 66، پرونده انفجار نخست وزیری و … که در قسمت اول، پرونده کودتای آیت الله شریعتمداری بررسی شد و حالا در قسمت جدید ماجرای سینما رکس با تاکید بر اسناد لانه جاسوسی، ساواک، سیا، وزارت خارجه آمریکا و اسناد محرمانه دیگر روایت می‌شود.
سینما رکس آبادان در ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۷ و حین نمایش فیلم «گوزن‌ها» در آتش سوخت تا چندصد نفر در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دهند. در همان زمان هم اعلام شد به احتمال فراوان حادثه عمدی است اما بر سر عاملان این حادثه همواره بحث‌ها و روایت‌های مختلفی وجود داشته است.
مجموعه مستند «تارکد» پنجشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 15 است.

خلاصه ای از فاجعه سینما رکس

بنا به‌ گزارش‌ مورخ‌ 27 مهر 1357 آقای‌ ضرابی‌ دادستان‌ وقت‌ آبادان‌ به‌ وزیر دادگستری‌، ساعت‌ 1 بامداد از طرف‌ شهربانی‌ خبر آتش‌سوزی‌ را به‌ دادستان‌ اعلام‌ كردند. دادستان‌ فوراً خود را به‌ محل‌ حادثه‌ رساند. «بعضی‌ از مسئولین‌ معتقد بودند كه‌ شبانه‌ تمام‌ اجساد یكجا دفن‌ شوند»، ولی‌ دادستان‌ این‌ تصمیم‌ را ردّ كرد و پیشنهاد داد اجساد شبانه‌ به‌ گورستان‌ شهر برده‌ و چیده‌ شوند تا خانواده‌هایشان‌ آنها را شناسایی‌ و بقیه‌ یكجا دفن‌ شوند. پیشنهاد دادستان‌ عملی‌ شد و خود نیز به‌ همراه‌ بازپرس‌ و پزشك‌ قانونی‌ در قبرستان‌ برای‌ صدور جواز دفن‌ حاضر شد. در نتیجه‌ از تعداد «306 نفر مقتولین‌ 106 جسد شناخته‌ شد كه‌ جداگانه‌ دفن‌ گردیدند و 80 نفر از گورستان‌ خارج‌ و به‌ محل‌ سكونت‌ آنان‌ برده‌ شد و 120 جسد دیگر به‌ علّت‌ شدت‌ سوختگی‌ شناخته‌ نشدند، تقریباً به‌ طور دسته‌ جمعی‌ در كنار یكدیگر دفن‌ شدند.»