این فیلم به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور از چهارشنبه (۲۲ شهریور) ساعت ۲۰ به‌ طور اختصاصی در بخش «سینما آنلاین» فیلم‌نت به صورت برخط اکران خواهد شد.

«سه کام حبس» هفتمین تجربه کارگردانی فیلم سینمایی بلند توسط سامان سالور است. در کارنامه این فیلمساز، نام آثاری چون «سیزده 59»، «تمشک»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «آمین خواهیم گفت»، «ترانه تنهایی تهران» و… دیده می‌شود که اغلب در حوزه سینمای اجتماعی تقسیم‌بندی می‌شوند. فیلم «سه کام حبس» هم در همین رده قرار دارد؛ فیلمی که مطابق شناسنامه‌اش هم در ژانر «درام اجتماعی» تقسیم‌بندی شده است.

ژانر این فیلم درام و اجتماعی است و پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی اکران سال ۱۴۰۲ است. این اثر در تاریخ 12 بهمن 1398 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در تاریخ 30  فروردین 1402 اکران عمومی شد. این اثر که برای نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، موفق به نامزدی در چند رشته و دریافت چهار جایزه شد. همچنین در چند جشنواره جهانی موفقیت‌هایی را کسب کرده است. مدت زمان فیلم سه کام حبس 90 دقیقه است.

این فیلم با انتقادهای مختلفی هم همراه بوده و منتقدان معتقدند در«سه کام حبس»، مسائل، مشکلات، علت ها و معلول ها بدرستی بازسازی و بازگو نمی شوند. این در حالی است که تک موضوعی بودن به فیلمساز این فرصت را داده بود که فضای داستانی اش را بدرستی بشکافد. او به جای پردازش شخصیت ها و موقعیت های داستانش به نمایش قطاری از سیاهی ها و گزارشی از معضلات اجتماعی بسنده می کند و اینچنین تمرکز قصه را از دست می دهد.

در این فیلم بازیگرانی همچون محسن تنابنده، پریناز ایزدیار و سمیرا حسن‌پور ایفای نقش می‌کنند هرچند که به عقیده منتقدین بازی ها اگرچه ضعیف نیست، اما تحسینی را نیز برنمی انگیزد. محسن تنابنده در نیمه اول فیلم، بازی خوبی را از خود به نمایش می گذارد؛ اما در نیمه دوم چندان موفق نیست. پریناز ایزدیار بازی خوب و قابل قبول تری دارد.

این اثر روایت زندگیِ خانواده نسبتاً ضعیفی است که در طناب اعتیاد و خرید و فروش آن، زندگی‎شان به یکباره رنگ خوشی را از دست می‌دهد.

خلاصه داستان

نسیم و مجتبی زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده‌اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده‌ای دارند. مجتبی ظروف پلاستیکی یکبار مصرف می‌فروشد و نسیم عروسک درست می‌کند و ترشی خانگی تهیه می‌کند. یک روز مجتبی تصادف می‌کند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده‌اش در غیاب او انجام می‌دهد، اما…