بررسی نقش رسانههای جمعی، سرمایه اقتصادی و سرمایه اجتماعی درگرایش به گردشگری سلامت از مهمترین اهداف این پژوهش است. در این پژوهش که به روش پیمایشی انجام شده 400 نفر از سرپرستان خانوار تبریزی ازمناطق دهگانه شهرداری تبریز با استفاده از شیوه نمونهگیری خوشهای انتخاب و با کمک ابزار پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفتند. 31 درصد جامعه آماری این تحقیق را زنان و 69 درصد را مردان تشکیل دادهاند. نتایج نشان داد (3/53 درصد) پاسخگویان تبلیغات رسانهای را از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی برای تمایل به گردشگری میدانند. نتایج نشان میدهد، بین دو متغیر میزان رضایت از رسانههای جمعی و گرایش به گردشگری سلامت ارتباط معنیداری وجود دارد. بین دو متغیر سرمایه اقتصادی و گرایش به گردشگری سلامت سرپرستان خانوار تبریز ارتباط مستقیم و معنیداری وجود دارد. بین متغیر سرمایه اجتماعی و گرایش به گردشگری سلامت سرپرستان خانوار تبریز رابطه مستقیم و معنیداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از تحلیل رگرسیونی نشان میدهد متغیرهای مستقل سرمایه اقتصادی، استفاده از رسانههای جمعی و رضایت از رسانههای جمعی بیشترین تاثیر را بر متغیر وابسته گرایش به گردشگری سلامت دارند و دراین میان متغیر مستقل رضایت از رسانههای جمعی با 20 درصد بیشترین سهم را در تبیین گردشگری سلامت دارد و پس از آن نیز متغیر مستقل میزان استفاده از رسانههای جمعی 19 درصد متغیر وابسته گرایش به گردشگری سلامت را تبیین میکند.