استفاده منطقی و اصولی از سلبریتیها و چهرهها
روابط عمومی صداوسیما در واکنش به نقدها و مطالبی که در روزهای اخیر در خصوص موضوع حضور برخی چهرههای هنری و تلویزیونی مطرح شده، اطلاعیهای صادر کرد.
چند روزی است که موضوع بازگشت سلبریتیها درصدر اخبار کانالهای مجازی و شبکههای اجتماعی قرار گرفته و با بازتابهای فراوانی همراه شده است. قطعی شدن حضور رشیدپور و گلزار اما موج دیگری را به دنبال داشت که منجر به خداحافظی مجری «پاورقی» شد.
واکنش پیمان جبلی رئیس رسانه ملّی در فضایمجازی باعث سؤال یکی از مخاطبین درباره خداحافظی محمدرضا شهبازی مجری «پاورقی» شد و او این چنین پاسخ داد: برنامه ” پاورقی” با اجرای “محمدرضا شهبازی” در تلویزیون ادامه خواهد داشت. اما لحظاتی پیش رضا رشیدپور به واسطه همین دو قطبیها و تشویشهایی که در فضایمجازی اتفاق افتاد ترجیح داد فعلاً به تلویزیون برنگردد و اجرای سری جدید «سیم آخر» را به زمانی دیگر موکول کرد.
اما روابط عمومی صداوسیما به دنبال نقدها و مطالبی که در روزهای اخیر درباره حضور برخی چهرههای هنری و تلویزیونی در رسانه ملّی ترجیح داد اطلاعیهای صادر کند.
روابط عمومی رسانه ملّی در بخش مهمی از این اطلاعیه بر استفاده منطقی و اصولی از سلبریتیها و چهرهها تأکید کرده و هرگونه گمانهزنی و یا اطلاعات ادعایی غیردقیق درباره میزان مخاطب برنامهها را غیرقابل قبول و غیرمعتبر عنوان کرده است.
مشروح اطلاعیه:
– در این دوره با انسجام کامل و وحدت نظر و مدیریت، سلبریتیمحوری، مجریمحوری، تهیه کننده محوری و هرگونه محوریت پراکنده غیر منطبق با سیاستهای رسانه ملی مردود و غیر قابل قبول است. رویکرد رسانه ملی در این خصوص تأکید بر مدیریت منطقی و همکاری اصولی رسانه و چهرهها و تلاش جدّی برای جلوگیری از تکرار آسیب های گذشته است.
– در این دوره تحولی رسانه ملی، از هرگونه ورود بی برنامه به موضوع سلبریتیها پرهیز شده و بر رابطه تکاملی و تعاملی رسانه و سلبریتی تأکید میشود.
– با احترام به برخی اختلاف سلیقهها، در 2 سال اخیر هماهنگی قابل قبولی در رسانه ملی در اجرای تحول وجود دارد و اختلاف سلیقهها منجر به تناقض در سیاستگذاری نشده و نخواهد شد.
– رویش و ظهور دهها برنامه، هنرمند، مجری و بازیگر در برنامههای مختلف همچون حسینیه معلی، پاورقی، محفل، بگوبخند، شیوه، مکث، سیدخندان، مدرسه تلویزیونی ایران و مجموعههای نمایشی فاخر گواه به ثمر رسیدن جوانههای تحول در این مدت کوتاه است.
– مرجعیت رسمی سنجش مخاطبان، مرکز تحقیقات سازمان است و هرگونه گمانهزنی و یا اطلاعات ادعایی غیر دقیق درباره میزان مخاطب برنامهها غیرقابل قبول و غیرمعتبر است.
– همه ارکان رسانه ملی با عزمی جدّی و همدلانه در پی تحقق سند تحول هستند و این مهم را در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، میثاق میان خود و مردم میدانند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهند کرد. فضاسازیها و جوسازیها، تهمت زنیهای ناروا و ترویج عامدانه اطلاعات غلط و بی پایه و شایعه پراکنیها با اهداف و انگیزههای مختلف، عزم رسانه ملی و کارکنان و مدیران و برنامهسازان آن را در مسیر پیش رو سست نخواهد کرد.
تسنیم