جشنواره «هنر پلیس» ایتالیا همه موضوعاتی را شامل می‌شود که به نحوی از پلیس و و همچنین نقش امنیت الهام گرفته باشند.

«موقعیت مهدی» اولین ساخته هادی حجازی‌فر در کسوت کارگردان و محصول مرکز سیما فیلم است که در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده پنج جایزه، از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد و توانست در اکران عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. این فیلم همچنین مورد تمجید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت.

این فیلم نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. این فیلم مورد تحسین منتقدین و مخاطبین قرار گرفت. سپس در عید نوروز در لیست اکران نوروزی قرار گرفت و مورد استقبال مخاطبین واقع شد.

موقعیت مهدی فیلم سینمایی به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» که از 23 الی 29 اکتبر (1 الی 7 آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود، به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره «هنر پلیس» ایتالیا همه موضوعاتی را شامل می‌شود که به نحوی از پلیس و و همچنین نقش امنیت الهام گرفته باشند. جشنواره می‌خواهد آگاهی را نسبت به سینمای باکیفیت که منحصراً با قانون سر و کار دارد، افزایش دهد.

جوایز

این فیلم در بخش جوایز چهلیمن جشنواره فیلم فجر در ۱۴ رشته مختلف نامزد دریافت جایزه شد. در این بین موقعیت مهدی موفق شد در ۵ رشته جایزه را دریافت کند.

در بخش‌های: بهترین فیلم، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بهترین فیلم اول جایزه دریافت کرد.

داستان فیلم

فیلم «موقعیت مهدی» زندگی شهید مهدی باکری و رابطه وی با خانواده، حضور در جبهه‌های نبرد به همراه برادرش شهید حمید باکری، فرماندهی سپاه عاشورا در جنگ و همچنین به شهادت رسیدن وی را به شیوه‌ای هنرمندانه روایت می‌کند. موقعیت مهدی در واقع موقعیت مهدی باکری را در شرایط مختلف و چالش‌های پیش رویش به تصویر می‌کشد.

عوامل

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی بازیگران موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر هستند.

مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی ، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: بهزاد آقابیگی، طراح گریم: شهرام خلج، صدابردار: مسیح حدپور سراج، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، صداگذار: مهران ملکوتی، جلوه های میدانی: ایمان کرمیان، جلوه های بصری: محمد برادران، عکاس: هادی نیک‌رفتار